Tytuł kojarzy się pewnie wszystkim z filmem i bardzo słusznie, ale to nie jest tak, że tylko małolaty będzie bawił ten czarny humor.
Tam dzieciaki zajmowały sporą część fabuły, tu powiedzmy że są sporo starsze i mimo obecności różnych psikusów, wcale nie są na pierwszym planie. A co w takim razie jest... Na pewno konflikt pomiędzy różnymi światami - jeżeli córka boi się powiedzieć, że zakochała się w "normalnym" chłopaku, bo rodzice sobie nie wyobrażają tego jak mogłaby zdradzić ich wartości i zwyczaje, to podjęcie narzeczonego i jego rodziny może naprawdę okazać się katastrofą. Wszak od pokoleń Addamsowie "normalnych" śmiertelników uważali za nudnych i interesowali się nimi co najwyżej jako dostarczycielami świeżej krwi. Oni, wiecznie młodzi, żyjący w ciemnościach i wśród potworów, nigdy by nie zniżyli się do poświęcenia uwagi komuś kto nie jest taki sam... Ale cóż, świat się zmienia prawda?
Scenografia robi wrażenie i wcale nie zauważa się tego że scena naprawdę jest nieduża. A sceny zbiorowe pokazują, że można wykorzystać pomysłowo każdy jej fragment. Zresztą nie tylko sceny zbiorowe, bo nawet skromne detale jak "rączka" mogą tu zaskakiwać i bawić. Obsada, muzyka, głosy, choreografia - wszystko naprawdę na świetnym poziomie. I wybaczcie że nie będę sypał nazwiskami, ale mam wrażenie, że tu siłą są nie tylko indywidualności (choć Anna Terpiłowska jako Morticia zachwyca charyzmą), ale cały zespół. Chyba jedyne moje "ale" to fakt iż czasem przy głośnej muzyce gdzieś giną słowa piosenek. A szkoda.
Spektakl polecam, bo to dawka fajnej energii, zabawy nie pozbawionej elementów czarnego humoru, ale nie przekraczającej granic dobrego smaku. W końcu przesłanie jest jedno: miłość pokonuje wszelkie przeszkody. Jacek Mikołajczyk przeniósł spektakl, z którym już odnosił sukcesy w innym mieście, ale to wcale nie jest proste, by zbudować zespół od nowa i sprawić, że grają to z taką lekkością, gdy widz ma poczucie że oni się tym bawią razem z nim.
Obiecywałem małe podsumowanie teatralne półrocza i wśród rzeczy ulubionych, polecanych, "Rodzina Addamsów" jak najbardziej znajduje się na liście. A co poza nią? Zerknijcie sami. Pełna lista obejrzanych i zrecenzowanych od stycznia przedstawień na końcu. A było ich całkiem sporo, bo aż 36 spektakli.
Muzycznych wśród nich całkiem sporo, ale nie tylko duże produkcje jak wspominana Rodzina, czy bardzo ciekawe Next to normal w Teatrze Syrena, ale i dużo bardziej kameralne Nogi Syreny (również Syrena), Obsesje - Recital Anny Smołownik i wstrząsający projekt solowy Kobieta która wpadała na drzwi. Dużo wśród moich rekomendacji będzie przedstawień Teatru WARSawy, bo byłem tam częstym gościem i rzadko kiedy mnie zawiedli, a więc koniecznie wybierzcie się na Zaklęte rewiry i granego u nich gościnnie Akompaniatora, na monodram Tato nie wraca ale zwróćcie także uwagę na to co robią w ramach Sceny Debiutów: Śmieszne miłości są bardzo smakowite. Nie zawiedli mnie również wielcy mistrzowie - Opania w Cesarzu (Ateneum), czy Trela w Rozmowach z diabłem czy Pszoniak w Belfrze.Czasem zachwycał bardziej tekst i jego wymowa jak w Wątpliwości, innym razem to co z tekstem zrobiono od strony wizualnej jak w Królu. Jak na pół roku naprawdę olbrzymia dawka dobrych emocji. Nie ma wśród rekomendowanych rzeczy czysto rozrywkowych, ale po pierwsze rzadziej je wybieram, a po drugie, szczerze: nie było niestety rewelacji. No może Mayday 2 sprawiła, że się uśmiałem, ale nawet to szybko ulatuje z głowy. Prawdziwe podsumowanie dopiero na koniec roku, bo mam nadzieję że jeszcze sporo będę miał do opisania.
A oto pełna lista z tego półrocza.
I skoro udało się uporządkować w lipcu notki teatralne, to obiecuję sobie, że podobnie nadrobię zaległości z książkami w sierpniu. Zbyt wiele czeka długo na swoją notkę po przeczytaniu.
- Akompaniator - Teatr WARSawy
- Bajki dla dorosłych - Rutkowski&Piotrowski, Six Seasons, Warszawa
- Belfer - Scena Mistrzów w Akademii Teatralnej, Warszawa
- Berek 2, czyli upiór w moherze - Teatr Gudejko, gościnnie w Teatr IMKA, Warszawa
- Bette and Joan - Teatr Druga Strefa, Warszawa
- Cesarz - Teatr Ateneum
- Cyjanek o piątej - Teatr Scena, Warszawa
- Czworo do poprawki - Fundacja Garnizon Sztuki w Teatr IMKA, Warszawa
- Deadline - Teatr WARSawy
- Fin de... - Teatr Druga Strefa
- Halo Szpicbródka - Teatr Syrena, Warszawa
- Hollywood - Teatr WARSawy
- Imię - gościnnie w Teatrze Buffo
- Kobieta która wpadała na drzwi - Teatr WARSawy
- Kocham Bałtyk - Teatr Furiosa (w Klubie Komediowym), Warszawa
- Król - Teatr Polski
- Mać. One Woman Show - gościnnie w Teatr WARSawy
- Mayday 2 - OCH Teatr
- Moja Nina - Teatr WARSawy
- Za zachodzie bez zmian - Scena Debiutów w Teatrze WARSawy
- Next to normal - Teatr Syrena
- Niespodzianka - Teatr Kamienica, Warszawa
- Nogi Syreny - Teatr Syrena, Warszawa
- Obsesje - Recital Anny Smołownik w Teatrze WARSawy
- Rodzina Addamsów - Teatr Syrena
- Rozmowy z diabłem - Scena Mistrzów, Akademia Teatralna, Warszawa
- Ruby - Teatr WARSawy
- Stowarzyszenie Umarłych Poetów - OCH-Teatr
- Śmieszne miłości - Scena debiutów w Teatrze WARSawy
- Tato nie wraca - Teatr WARSawy
- Taśma - Teatr WARSawy
- Test - Teatr Kamienica, Warszawa
- Wania, Masza, Sonia i Spike - Teatr Polonia, Warszawa
- Wątpliwość - gościnnie w ramach Festiwalu Epifanie w Teatrze IMKA, Teatr Sląski i Teatr im. Kochanowskiego z Opola
- Welcome Home Boys - Festiwal Mumio w Teatrze Ateneum
- Zaklęte rewiry - Teatr WARSawy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz