czwartek, 30 maja 2013

Małe podsumowanie akcji "Podaj książkę dalej", czyli zalety i wady uwalniania

Korzystając z tego, że nowa rozdawajka przyciąga uwagę również nowych odwiedzających, postanowiłem zrobić małe podsumowanie akcji, która trwa już u mnie od pół roku, a w której możecie również załapać się na ciekawe tytuły. Kilkadziesiąt osób już skorzystało. Przy okazji dorzucam dwa tytuły - zapraszam więc nie tylko nowe osoby, ale i tych, którzy już wiedzą o co chodzi. Chciałbym się przy okazji zapytać Was o zdanie na temat tego typu akcji - czy lepiej organizować konkursy, gdzie na własność zdobywa nagrodę jedna osoba, czy widzicie sens w tego typu inicjatywach. Jest ich już trochę w sieci - choćby Wędrowniczek, ale kto powiedział, że nie mogą pojawiać się nowe? Zasady są proste jak drut (taki nie gnący się) - chętni zapisują się w kolejce do książki, ja wysyłam do pierwszej osoby, ona po przeczytaniu do kolejnej itd. 
Zalety: 
- każdy doczeka się swojej kolejki - jeżeli Ci zależy na lekturze to te kilka miesięcy nie zrobi różnicy;
- masz okazję pobawić się w przygotowanie wysyłki do kolejnej osoby - wszelkie sympatyczne dodatki sprawiają ogrom frajdy, jest szansa na nowe znajomości;
- okazja do wymiany opinii na temat danej pozycji - staram się gromadzić linki od tych, którzy mają własne blogi i zamieszczają po lekturze recenzje, ale przecież nikt nie broni dołączyć do książki jakiegoś własnego listu - wkładki, gdzie można notować własne uwagi
...
Wady: 
- musisz wyskrobać na wysyłkę ok 5 złotych kiedy już przyjdzie Twoja kolej by puścić do kolejnej osoby - czy to dużo - sami oceńcie
- zwracano mi uwagę, że ludzie niechętnie piszą się na tego typu akcje, bo nie chcą przekazywać zbyt wielu osobom swoich danych, ale prawdę mówiąc nie wiem czy to taka duża różnica w porównaniu z tym jak wygrywasz konkurs i dajesz adres do wysyłki;
- niestety (pewnie mimo pokusy) nie możesz książki zatrzymać dla siebie (chyba, że jesteś na końcu kolejki i masz na to zgodę), ani czytać zbyt długo - masz świadomość, że ktoś na to czeka. I tu muszę powiedzieć, że póki co chyba tylko jedna osoba troszkę mnie zawiodła (na szczęście innych chętnych na tą pozycję nie było) - nie ma z nią kontaktu, nie odpowiada na maile, książkę więc muszę wykreślić z listy pozycji, które mogą krążyć dalej. Reszta szybciej lub wolniej frunie do następnych rąk. Dzięki wielkie Wam za to!
Zapraszam kolejne osoby, no i jeżeli macie jakieś własne pomysły, uwagi jak to ulepszyć - piszcie w komentarzach! Jeżeli ktoś chce pomóc w reklamie akcji - banerek na końcu :)
A poniżej lista książek, które podajemy dalej :) zasady i link główny tutaj


Podaj książkę dalej: lista pozycji
1. Gentlemani - Klas Ostergren (wydawnictwo DodoEditor) o książce pisałem tutaj  
Chętni:
1. monia-w2              przeczytane
2. Katarzyna              przeczytane

3. ania.s przeczytane
4.Viv    ...
5. Agnieszka czyta wysłane
6. Makomt przeczytane i zrecenzowane
Uwaga książka zakończyła swoją wędrówkę!

2. Mariusz Zielke - Wyrok - świeżo przeczytane, recenzja tutaj. Gwarantuję, że to niezły thriller - nie tylko trzyma w napięciu, ale mocno też otwiera oczy na poletko ekonomiczno-biznesowe w naszym kraju.
O książce możecie troszkę poczytać na razie tu (pozycja z Czarnej Serii wydawnictwa Czarna Owca)
Chętni:
1. Natanna  przeczytane
2. Beata  przeczytane i zrecenzowane
3. monia-w2      przeczytane i wysłane
4. Joanna nie dotarło? utknęło?
5. Ola
6. Etoile
7. Weronka

oraz rzecz jeszcze w czytaniu i bardzo smakowita:
3. Nie widać nic. Opowiadanie obrazów - Daniel Arasse (wydawnictwo DodoEditor) o książce możecie coś znaleźć tu a moja recenzja tu. Rzecz chyba jest już trudna do zdobycia.
Chętni:
1. Agnes               przeczytane i zrecenzowane
2. Inwentaryzacja krotochwil przygotowane do wysyłki
3. monia-w2 nie dotarło?
4. Agnieszka czyta
5, Magda M.
6. edizar1@wp.pl

4. Andriej Diakow - W mrok - kolejna książka wydana przez Insignis w serii Uniwersum Metro2033 - po poprzedniej książce Diakowa już wiem, że to niezłe SF w realiach post-apokaliptycznych. Napisałem o niej słów kilka tutaj - mam wrażenie, że jest mroczniejsza, a możecie o niej poczytać też tu
Chętni
1. Inwentaryzacja krotochwil przeczytane, przygotowane do wysyłki
2. Dariusz Dłużeń nie dotarło?
3. AmyColl



5. Ludwika Włodek - Pra. O rodzinie Iwaszkiewiczów - o książce pisałem tu, ale ponieważ to rzecz z autografem, chętnie się z Wami podzielę, ale ustawię się ostatni w kolejce, by do mnie wróciła.
1. Agnieszka czyta przeczytane i zrecenzowane
2. natanna przeczytane i zrecenzowane
3. Kasia Sawicka dotarło
4. papryczka przeczytane 
wróciło i ponownie ruszyło w drogę
5. Magda M. przeczytane
6. Moleslaw przeczytane
7. Weronka dotarło
8.  aeljot
Książka zakończyła wędrówkę

6.  Rozdroża - WM. Paul Young - rzecz wydana przez Wydawnictwo Nowa Proza - autor Chaty, która podobno była bestsellerem - o książce możecie poszukać czegoś tu. Moja recenzja tu
1. jjon przeczytane i zrecenzowane
2. Marzycielka przeczytane
3. AmyColl przeczytane
4. Juliette dotarło
5. I am no one 
 Uwaga książka zakończyła swoją wędrówkę!


Książka o czytaniu, czyli resztę dopisz sam (fot. mat. pras.)

7. Książka o czytaniu, czyli resztę dopisz sam - Justyna Sobolewska - więcej tu
1. papryczka  przeczytane i recenzja tu a część druga tu
2. Beata przeczytane i recenzja tu
3. Julia Orzech - przeczytane
4. AnnRK - przeczytane, gotowe do wysyłki
5. Agnes przeczytane i zrecenzowane
6. Jenny nie mam adresu :(
7. czytanki Anki przeczytane
8. Eireann  przeczytane
9. Mery przeczytane
10. kultur-alnie przeczytane
11. Mo wie
12. aeljot
Uwaga książka zakończyła swoją wędrówkę!

8. Gogol w czasach Google'a - Wacław Radziwinowicz - więcej tu
1.agnes przeczytane i zrecenzowane
2. monia-w2  przeczytane
3. Viv przeczytane i zrecenzowane

4. mateusz 107 (mailowo) przeczytane
5. Ania.omiecinska przeczytane
6. mrumru
7. Marta Ossowska
Uwaga książka zakończyła swoją wędrówkę!







9. Mick. Szalone życie i geniusz Jaggera - Christopher Andersen - tu recenzja
1. eMeM przeczytane, gotowe do wysyłki
2.Maminka nie dotarło?
3. Weirdyland
4.Makomt
5. mrumru






10. Dziennik Helgi. Świadectwo dziewczynki z życie w obozach koncentracyjnych - Helga Wejssova - recenzja tu
1.Silwercross - przeczytane
2.Juliette - przeczytane i zrecenzowane
6. Etoile przeczytane i zrecenzowane
7. Magda M. przeczytane 
8.mrumru nie dotarło?
9. Beata


11. Last minute. 24 godziny chrześcijaństwa na świecie - Szymon Hołownia
Książka w czytaniu, ale już można się zapisywać. Informacje o książce tutaj

1. Aneta - przeczytane
2.  marzycielka przeczytane
3. Marcin Perfuński do  wysyłki
5. an. (zgłoszenie w innym wątku http://notatnikkulturalny.blogspot.com/2013/03/ksiazka-do-oddania-last-minute-szymon.html)
6. Aleks andra
7. aeliot
8. magdusiaa 


12. Miłość z kamienia - Grażyna Jagielska - a do książki możecie zajrzeć tutaj. Niestety wszystko wskazuje na to, że pierwsza osoba okazała się nieuczciwa. Książka wycofana z akcji. Przepraszam.
1. pies czyli kot - wysłane
2. goniąc marzenia
3.monia-w2
4. Ola
5. jjon
6. Juliette
7. Viv
8. Etoile
9. Moleslaw 
11. mrumru
12. weronka
13. dybalka@o2.pl

13. Tatami kontra krzesła - Rafał Tomański (moja recenzja niedługo - dopiero potem wysyłka do pierwszej osoby).
1. oczko  przeczytane i zrecenzowane
2. Agnes przeczytano i zrecenzowano
3. Agnieszka czyta przeczytano i zrecenzowano
4. Maminka nie dotarło?
5. mrumru
6. Neko
7. aeljot





14. Hurra, nie jestem Bogiem - ks. Tomas Halik (moja recenzja). 
1. Aine przeczytane
2. Maminka wysłane
3. niepiśmienna dotarło?



15. Krzysztof Varga  - Trociny. Pewnie niedługo recenzja.
1. piechnik1@poczta.onet.pl przeczytane
2. Maminka wysłane
3. dybalka@o2.pl wysłane
Książka zakończyła wędrówkę





Banerek do reklamy akcji

11 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to o wiele lepsza inicjatywa niż konkursy, w których ktoś wygrywa na własność i znika w pomrokach dziejów. Niestety, wielu książkoholików to równocześnie chomiki, i patrząc po sobie, zgłaszamy się czasem do tych konkursów, książka przychodzi i przez dwa lata siedzi nie przeczytana na półce.

    Chciałabym się zgłosić do "Gogola w czasach Googla" i "Miłości z kamienia" kiedy już oddam "Gentelmanów". Przy okazji chciałam zgłosić, że ta ostatnia poleży u mnie najprawdopodobniej do lipca bo jestem na ostatniej prostej przed obrona i czytam teraz łatwiejsze rzeczy. Dlatego gdyby ktoś chciał wcześniej przeczytać, to mogę odesłać, a jak nie, to tylko daję znać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dopisuję :) a z książką nie ma pośpiechu, spokojnie

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba to inicjatywa, to naprawdę świetny pomysł! Tylko jeśli o mnie chodzi to wiem doskonale, że nie mam co pożyczać książek,skoro u mnie samej tyle pozycji leży i czeka na półkach, a tu jednak tworzą się kolejki. Ale i tak super, że zawsze można u Ciebie skorzystać z nowości, gdy człowiek akurat nie ma wolnej gotówki ;)
    A tak przy okazji, czy papryczka potwierdziła że książka do niej dotarła? Pytam, bo nie uzupełniłeś informacji i martwię się, że może gdzieś książka zawisła w pocztowej próżni (wysłałam poleconym, do mnie nie wróciła)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papryczka chyba nawet już szykuje się do odesłania jej z powrotem do mnie, bo więcej chętnych nie ma... a to cenny egzemplarz bo z autografem :)

      Usuń
  3. Mnie się też podoba akcja. Książka sobie wędruje, kolejni czytelnicy mogą zostawić ślad w postaci dedykacji (jeśli właściciel tego sobie życzy), więc ma później pamiątkę. Oczywiście - jeśli wszystkie ogniwa zadziałają... To nie ładnie, że ktoś przetrzymuje, zasady są jasne...
    Chętnie przeczytałabym Zielke: "Wyrok". Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akcja bardzo mi się podoba, choć do tej pory tylko podczytywałam. Niektóre książki mam, inne niekoniecznie mnie interesowały, więc się nie zgłaszałam. Zalety akcji zdecydowanie przewyższają wady! Bardzo chętnie przeczytałabym Hurra, nie jestem Bogiem, więc jeśli można to proszę o zapisanie. :) Czy powtórzyć pod głównym postem z zasadami? Banerek umieszczę. Pozdrawiam.
    anetaw@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna inicjatywa i jak widzę, ma zwolenników.
    Chętnie dopisałabym się do kolejki przy książce "Tatami kontra krzesła" :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać, że są chętni na takie czytanie, więc niech zabawa trwa. Ja się na nią nie piszę, bo nie lubię przymusu, że mam teraz coś czytać, bo trzeba przesłać dalej. A jak akurat nie mam ochoty to taka książka nie smakuje jak powinna. Koszty przesyłki, mimo że wydają się niewielkie, też są dla mnie minusem, bo mam dobre biblioteki niedaleko, a i swoich na półkach tyle, że nie nadążam (i przybywa, pączkują czy co). I jakoś tak się układa, że to, co bardzo chcę przeczytać i tak wcześniej czy później do łapek trafi. Wolę więc konkursy, dające mi większą swobodę w terminach i decyzji, czy zostawiam sobie na półce, czy puszczam dalej. A jak książka ciężka to nawet wolę do biblioteki oddać w prezencie niż pocztę dorabiać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Ola, @Aine, @oczko - wszystko odnotowane - komentarze będę przeglądał w obu wątkach :)
    Nutinka - rozumiem, ja też muszę ostrożniej brać rzeczy do recenzji i uważać z wymiankami - masz rację, że czytanie na siłę gdy akurat masz ochotę na coś innego odbiera sporo przyjemności

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie to lepsze są konkursy, bo mi ciężko rozstać się z książkami, szczególnie tymi dobrymi. A kiedy mam wydać 5zł na przesyłkę to od razu myślę czy nie lepiej ją kupić i mieć na własność. Niemniej to jest moje widzimisię i zdaje sobie sprawę, że większą logikę ma puszczanie książki świat i sprawianie, że dany egzemplarz przeczyta wiele osób. No ale cóż każdy ma jakieś wady ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka o czytaniu, czyli resztę dopisz sam - Justyna Sobolewska oraz Tatami kontra krzesła - Rafał Tomański - czy ja się mogę dopisać w kolejkę do tychże?

    Idea książek wędrujących bardzo mi się podoba, zwłaszcza że ostatnio przestałam być chomikiem książkowym. Wolę przeczytać niż mieć. Wolę pogadać potem o książce niż ją ugniatać na regale. Brawo.

    OdpowiedzUsuń