środa, 28 grudnia 2016

Przesłuchane 2016, czyli czemu tego tak mało

Skoro w tym roku wśród tych wszystkich notek (jedna dziennie), było aż 39 teatralnych, grubo ponad 100 książkowych i cała masa filmowych, to nic dziwnego, że jeżeli chodzi o muzykę wypadło strasznie ubogo. To nie tak, że nic nie słucham, ale po prostu rzadko mam okazję kilkukrotnie przesłuchać całość jakiegoś albumu, nacieszyć się nim na tyle, by napisać o nim parę słów. Mam nadzieję, że znajdę trochę więcej na to czasu w przyszłym roku. Moje zainteresowania muzyczne znalazły swoje miejsce np. wśród oglądanych filmów, ale jak widać: recenzji płytowych było tylko 12, a mini relacji z koncertów jedynie 8. Częściej żona szalała na imprezach punkowych, a ja zostawałem w domu, mając jakąś pilną robotę lub po prostu nie mając ochoty na pogo. Gusta mi się zmieniają? Przecież gdyby popatrzeć na spis tych nagrań to nie ma tam nic super ostrego. Na szczęście parę imprez z większym przytupem było. Będę ciepło wspominał wspominkowy koncert zjednoczonych sił Moskwy, Dezertera, Armii, Houku, ale choć świetnym przeżyciem były koncerty w ramach Festiwalu Singera, mimo wszystko za wydarzenie roku uznaję Zacieralia - co z tego, że straciłem tam komórkę...
A płyty?


Nawet głupio wskazywać jakieś szczególne rekomendacje, skoro tego było tak malutko, więc to raczej moje dwa największe przeżycia tego roku, a nie najlepsze krążki. I oba bardzo nostalgiczne, mało rockowe. Ano takie właśnie rzeczy robią ostatnio na mnie największe wrażenie.
Co to było? Kortez. I Cohen.


przesłuchane i recenzowane w roku 2016
Bowie David - Blackstar  
Cage the elephant - Tell mi I'm pretty
Cohen Leonard - You want it darker
Florence and the machine - How bog, how blue, how beautiful
Hańba!  
Kortez - Mini album 
Kortez - Oficjalny bootleg. Kraków
Męskie granie 2015 (różni wykonawcy, m.in. Nosowska, Rojek, Smolik, Fisz, Emade, Podsiadło)
Słowotoki
Smith Michael W. - Freedom 
Various artists - W drodze (Martyna Wojciechowska)
Various artists - Opania. Cohen. Nohavica


koncerty:
Big Band Krak + goście - piosenki Edith Piaf w teatrze Bagatela
Festiwal Singera 2016 - Sefardix, zespół Kuby Stankiewicza i zespół Leszka Żądło
Holocaust Survivors Band + goście
Moskwa (+goście) - koncert z okazji filmu Jarocin
Noc Pragi - Maelo Reggae Rockers, Kazik i ProForma
Smolik, Miuosh, Grosiak - Historie - Koncert w Muzeum Powstania
Tomasz Lipiński unplugged - Warszawa
Zacieralia (m.in. Zuch Kazik)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz