czwartek, 23 marca 2017

Rocky Horror Picture Show, czyli tak złe, że aż dobre


Gdy oglądałem kilka dni temu remake tej produkcji i przypominałem sobie oglądaną wersję teatralną, przyznałem się, że do tej pory nie widziałem wersji oryginalnej. I udało się na szczęście to szybko nadrobić. Potwierdziłem sobie więc tylko to  co już podejrzewałem. Ta nowa wersja to już zupełnie nie to samo.
Dziś już niewiele rzeczy szokuje, pozostaje więc jedynie puste odtwarzanie tamtych scen. Wtedy to była zabawa na całego - ta estetyka Sci-Fi, horroru, w połączeniu z musicalowymi, glamrockowymi piosenkami i transseksualnością (czego nawet w najnowszej wersji nie ma wprost) stanowiło coś zupełnie innego. Może szokowało, na pewno bawiło. To jest zrobione tak na luzie, tak chwilami słabe (nikt się nie przejmował depilacją, doskonałością), że aż dobre. Nawet piosenki i choreografia, choć mniej doskonałe, w starej wersji wypadają jakoś lepiej (no i Meat Loaf!). No i (Tim Curry) jest doktorem Frank N Furterem po prostu kapitalnym. Wyuzdany, przebojowy, ale i przepełniony jakimś smutkiem, odrzuceniem. Nie, no po prostu to trzeba zobaczyć.


**********
Konkurs zakończony
Wczoraj konferencja prasowa przed Festiwalem Wiosna Filmów (będę jeszcze przypominał: 2-9 kwietnia i co ważne, będzie też niespodzianka dla ludzi spoza Warszawy - filmy do oglądania online), dziś już nawet zawiesili program, a ponieważ wszyscy dostaliśmy od organizatorów prezent, mam możliwość zorganizowania dla Was szybkiego konkursu.
Kto ma ochotę na płytę DVD z filmem Kwiat wiśni i czerwona fasola?
Pisałem o nim tu

Czas trwania konkursu: do soboty 25.03 do godziny 15.00
A co zrobić by mieć szansę? Wystarczy wysłać maila na adres: przynadziei@wp.pl, ze zgłoszeniem i odpowiedzią na pytanie:
proszę podaj tytuł filmu, który w ub. roku (tj. 2016) na festiwalu Wiosna Filmów zdobył tytuł najlepszego w plebiscycie publiczności
Wszystko inne, czyli reklama konkursu, lajkowanie, dodawanie do obserwowanych itp. mile widziane, ale nieobowiązkowe. Jeżeli będzie więcej chętnych, może będą jakieś nagrody dodatkowe, aby nie tylko jedna osoba wyszła z nagrodą... 



3 komentarze:

  1. Nie jest najgorzej z programem... Znalazłem parę rzeczy dla siebie. Czy na nie, pójdę - okaże się. :D Na pewno nie pójdę na te, które są przed 18 bo praca - a już widzę, że mi przepadną... Oby były dostępne online. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też parę przejdzie koło nosa, ale mam nadzieję, że większość z nich wejdzie do kin studyjnych niedługo po festiwalu (poluję np. na "W sieci")

      Usuń