sobota, 24 maja 2014

Wasza wysokość, czyli mało heroiczne fantasy. I rozdawajka Czarnej Serii



Przezabawna i sensacyjna komedia... Tego typu reklamy zawsze przyprawiają mnie o dziwny niepokój, że będę świadkiem kolejnej żenady i humoru najniższych lotów. Cóż, podobno rodzaje poczucia humoru są różne, a trzeba dogodzić gustom większości. W związku z tym gatunku "komedia" raczej unikam, chyba że mogę sięgać po rzeczy starsze. No ale co mi szkodzi spróbować?
W tym przypadku zwiastun zawiera większość dobrych scen i nie oczekujcie jakichś wielkich fajerwerków. Wasza wysokość to całkiem niezła parodia, pod warunkiem że wcześniej poznaliście trochę kino fantasy, przygodowo-historyczne. No i jeżeli nie przeszkadzają Wam żarty z gatunku tych sprośnych.


Mamy bowiem do czynienia z baśnią specyficzną - niby wszystko jest jak zwykle: zamek, książęta, królewna, zły czarnoksiężnik, ale jak już uruchomiona zostanie ta maszynka, to im dalej, tym bardziej trzeba odganiać dzieci od telewizora. Któż okażę się większym bohaterem - dzielny i osławiony Fabious (przejawiający jak się okażę mało męskie skłonności), leniwy, próżny i błaznowaty Thadeous (ostatni do walki, pierwszy do łóżka), czy też napotkana przez nich w trakcie wyprawy dzielna wojowniczka (Natalie Portman, która zaskakuje w takiej fabule)?
Zwykle tego parodie to niskobudżetowe produkcje gdzie wszystko jest jakieś płaskie, tu wydaje się, że twórcy całkiem nieźle mogli poszaleć, bo choć nie jest to wielkie kino epickie, to raczej nie odczuwa się też zażenowania z powodu tekturowych dekoracji. Może i scenariusz chwilami nie powala, ale w końcu tu nie musi być na serio - to zabawa gatunkiem, więc wszystkie sztuczki są dozwolone. Kilka scen naprawdę fajnych, reszta mocno przeciętna. Można obejrzeć, szczególnie jeżeli bawią Was takie klimaty, w tym przypadku mocno okraszone podtekstami seksualnymi. 



 *********************************************

Targi książki tym razem przechodzą mi koło nosa. Mówi się trudno, ale zaczął się czas wyjazdów. Mnóstwo imprez przechodzi koło nosa, a jedyną korzyść z tego ma chyba budżet domowy (żona się cieszy). Ale żeby jakoś włączyć się w święto książki i wiosenny czas, przygotowałem kolejną rozdawajkę. Tym razem coś dla fanów kryminału.
Ale przypominam, że trwa jeszcze rozdawajka czeska z trzema ciekawymi tytułami
Czyli macie aż 6 książek do wyboru. 


Zasady chyba znacie, bo to już 13 pakiet naszykowany dla Was.

Zgłaszacie się (najlepiej od razu z e-mailem, bo to ułatwia kontakt) pod tym postem wskazując jaką lekturą jesteście zainteresowani. Nie ma ograniczeń co do ilości, ale każda jest losowania osobno, więc małe prawdopodobieństwo, że wszystko zgarnie jedna osoba. Wysyłka raczej na terenie kraju (jeżeli to możliwe, abym nie zbankrutował). Losowanie na początku lipca.
Banerek do zamieszczenia i promocji dla chętnych jest obok, ale nie jest obowiązkowy. Nie ma też żadnych dodatkowych obowiązków (np. dodawania do obserwowanych, lajkowania itd.). Pełna dobrowolność :) Jedyna prośba dodatkowa dla chętnych - jeżeli znacie Czarną Serię, zareklamujcie jakiś tytuł, który warto Waszym zdaniem przeczytać. 
A teraz to co najważniejsze, czyli skład pakietu:
1. Ostatnia zima - Ake Edwardson Książka na LC
2. Kobieta ze znamieniem - Hakan Nesser Książka na LC
3. Uśpienie - Marta Zaborowska książka na LC
Wszystko otrzymane przez Agnieszkę od Czarnej Owcy.  
No i tyle. Zostawiam Was z czymś muzycznym, a sam lecę się pakować. Kraków czeka. Tym razem służbowo, ale może wieczorem będzie czas by zakosztować czegoś kulturalnego.



55 komentarzy:

  1. Dawno nie czytałam dobrego kryminału, więc z ochotą sie zgłaszam :) Niech będzie po polsku, a więc "Uśpienie".

    malwina.slawinska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja się zgłaszam po ostatnią zimę Ake'a

    OdpowiedzUsuń
  3. To i ja się zgłasza.
    "Ostatnia zima", bo już jeden tom mam może uzbieram kiedyś wszystkie. Ten co mam też wygrałam, to może i tym razem mi się fartnie.
    gut.anna1@gmail.com.

    OdpowiedzUsuń
  4. Edwardson mnie interesuje. Jak dla mnie zdecydowanie trylogia "Millenium" jest tą którą bym poleciła , choć i Lackberg i Marklund też mnie usatysfakcjonowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moleslaw@gazeta.pl zapomniałam o adresie :-)

      Usuń
  5. A ja się zgłaszam do wszystkich trzech. ;)
    Nie znam jeszcze Czarnej Serii, ale może wkrótce to się zmieni.
    emik7@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybieram "Ostatnią zimę"
    magdalenardo@gmail.com

    P.S. Wyniki na początku lipca, a nie czerwca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgłoszenia zbieram zwykle na cały pakiet przez 1 miesiąc. A z powodów wyjazdów ogłaszam pakiet na czerwiec trochę wcześniej

      Usuń
    2. Rozumiem :) Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  7. Nie czytałam żadnej z tych książek, więc jeśli można to zgłoszę się do trzech :) W kryminałach ostatnio jestem strasznie zapóźniona!
    beataalfa@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam się do trzech książek.
    justynadzielska@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgłaszam się wszystkich, bo Czarną serię uwielbiam, tych nie czytałam, a poza tym kryminał to mój gatunek :)
    Polecić mogę całą serię Camilii Lackberg, świetnie się czyta.
    iza_suchar@o2.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłaszam się po dwie pierwsze, czyli "Ostatnia zima" - Ake Edwardson i "Kobieta ze znamieniem" - Hakan Nesse.
    Ostatnią mam :)
    e-mail: kwiatusia1@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłaszam się po "Ostatnią zimę" - Ake Edwardsona

    immora.fray[małpa]gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam się po Ostatnia zima - Ake Edwardson shapeofmyheart1@tlen.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam wszystkich,
    To ja się zgłoszę po wszystkie trzy pozycje, bo z kryminałami mam ogromne zaległości (jakoś ostatnio tylko kinowe tytuły mnie trzymają) kontakt: trusewicz.michal@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To ja zgłaszam się po wszystkie 3 kryminały. Trochę adrenaliny by się przydało w czasie czytania :)
    martucha180@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgłaszam się po wszystkie 3 książki :)
    sylwka.sk91@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja się zgłaszam do "Uśpienia".
    Pozdrawiam
    Magda (m.tesna@wp.pl)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie też Targi przeszły koło nosa, chociaż od miesięcy były zaznaczone w grafiku. Chyba przestanę cokolwiek planować. Tymczasem zgłaszam się do książek :) (agnieszka [maaaaaałpa] korektorka.pl)

    OdpowiedzUsuń
  18. Intryguje mnie "Uśpienie" :) Z Czarnej Serii polecam Lackberg, bo pochłonęłam wszystko co wydane, jedna po drugiej, świetna rozrywka:) mail: domi.p(at)poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  19. Uśpienie .Pozdrawiam,

    bozbar@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgłaszam się.
    Ostatnia zima Edwardsona
    czarneespresso@gmail.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgłaszam się do "uśpienia" i "kobiety ze znamieniem". Pozdrawiam i życzę przyjemnych podróży. :) planet.gosia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a bardzo dziękuję, jutro już powrót do domu. Kolejne wyjazdy jednak jeszcze przede mną. Najgorsze, że cały czas za kółkiem

      Usuń
  22. Oooo, to ja chętnie ustawię się w kolejce po wszystkie tytuły :) Już dawno nie czytałam dobrego kryminału. Teraz aktualnie fantastyka na tapecie, więc jakaś odskocznia by się przydała ;)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Karola (aries1804@interia.pl)

    OdpowiedzUsuń
  23. oja! obok rozdawajki z kryminałami przejść obojętnie bym nie potrafiła, bo to jeden z moich ulubionych gatunków (Zaraz obok fantastyki)

    zatem zgłaszam się!
    milosniczkaksiazek@onet.pl

    poluję na:
    - Ostatnia zima
    - Kobieta ze znamieniem

    baner oczywiście wrzucam do siebie do zakładki z konkursami :)
    życzę wszystkim powodzenia :)
    a Tobie dziękuję za zorganizowanie ciekawego rozdania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm zareklamować coś z Czarnej Serii? Zdecydowanie książkę Arne Dahl "Ciemna liczba"
      http://magicznyswiatksiazki.pl/ciemna-liczba-arne-dahl-recenzja-454/

      Usuń
  24. tym razem zapisuję się na wszystkie trzy :) mrumru89@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgłaszam po 3 :)
    magda.niska@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda na to, że pakiet kryminalny będzie jednym z najbardziej popularnych w rozdawajkach :))
    Nie czytałam i nie mam żadnej z tej trójki, więc zgłaszam się do wszystkich.
    anetaw@hotmail.com
    A z Czarnej Serii polecam przede wszystkim Millennium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he, he, być może, choć już zdarzały się książki w pakietach, że i 80 osób było chętnych na jakiś tytuł :)

      Usuń
  27. Zgłaszam się po wszystkie ;) a_4marca@o2.pl
    A wszystkie piosenki przez Ciebie zamieszczone w notce znam, ale największą sympatią darzę "Koniec lata". Piękna!

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgłaszam się po każdą.
    marfta@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgłaszam się po wszystkie :)
    zosiasamosia.k@wp.pl
    Pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  30. Zgłaszam się po "Ostatnią zimę", pozostałe książki czytałam:)
    Katarzyna
    katarzynaiwanczak@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Zgłaszam się do wszystkich trzech :)
    a.baca@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie znam tej serii, więc zgłaszam się do wszystkich trzech. :)
    mysterkablog@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgłaszam się :D
    1. Ostatnia zima - Ake Edwardson
    adam1995mada@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgłaszam się :)
    Wybieram - Kobieta ze znamieniem - Hakan Nesser
    mar071088@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgłaszam się!
    Joanna Sobczak, joannasobczak89@gmail.com
    Marta Zaborowska - "Uśpienie"

    OdpowiedzUsuń
  36. Zgłaszam się po wszystkie trzy.
    justyna2910@op.pl
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgłaszam się po każdą:)
    bernadka1990@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgłaszam się po wszystkie trzy :) Nie miałam jeszcze okazji poznać Czarnej Serii, więc z chęcią nadrobię zaległości :)
    obliczarozy@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Zgłaszam się po "Ostatnią zimę" :) Mój e-mail: coralinn2907@gmail.com

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zgłaszam się po każdą książkę i polecam Camille Lackberg :)
    iluzjaa@gmail.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Zgłaszam się po wszystkie trzy książeczki!!! :D
    awawrzynek1987@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Zgłaszam się po 1. i 2. Pozycje z "Czarnej serii" nie są mi znane, choć miło by było, gdyby się to zmieniło. #nieczujezerymuje
    dookola@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. a ja poproszę Nessera. A jak ktoś inny zdobędzie to się zadowolę miłą recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  44. i mój e-mail mojawojna@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Zgłaszam się po Ostatnią zimę :)
    Email: filokartystyk@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Z przyjemnością przeczytam polski kryminał - zgłaszam się po Uśpienie

    e-mail: zinowka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  47. ja się zgłaszam do wszystkich 3 książek ;) a co, raz się żyje! email: justyna238@spoko.pl

    banerek umieszczę tu: wyznania-czytelniczki.blog.pl
    :D

    OdpowiedzUsuń