tag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post1735724213947010626..comments2024-03-28T19:33:11.632+01:00Comments on Notatnik kulturalny: Przeczytane 2013, czyli co cieszy najbardziejprzynadzieihttp://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-16180450651537378322014-01-01T15:57:49.037+01:002014-01-01T15:57:49.037+01:00Niezły klucz sięgania po lektury;) Zaintrygowała m...Niezły klucz sięgania po lektury;) Zaintrygowała mnie MateMagia... Pozdrawiam:)Olahttps://www.blogger.com/profile/01583181099956006065noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-88122915730951240292014-01-01T15:27:28.780+01:002014-01-01T15:27:28.780+01:00Jak Cherezińska to koniecznie też "Koronę śni...Jak Cherezińska to koniecznie też "Koronę śniegu i krwi" :)Kerstinhttps://www.blogger.com/profile/10815488273866716351noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-85786222351997495252013-12-31T13:15:11.207+01:002013-12-31T13:15:11.207+01:00przy Grzegorzewskiej się waham, po widziałem pozyt...przy Grzegorzewskiej się waham, po widziałem pozytywne recenzje jej kolejnej książki. Varga pewnie będzie kontynuowany, a już widzę, że będzie ciekawie w tym roku na DKK, bo układamy już listy na cały rok i zapowiada się bardzo ambitnie. Żałuję tylko, że na Łaskawe nikogo nie mogę namówić, ludzie boją się tomiska ponad 1000 stron... przynadzieihttps://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-43051302498804035352013-12-31T13:12:51.564+01:002013-12-31T13:12:51.564+01:00Policja świetna, co do reszty nazwisk i tytułów je...Policja świetna, co do reszty nazwisk i tytułów jeszcze przede mną... Proszę ile można fajnych rzeczy dzięki Wam wyłapaćprzynadzieihttps://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-12406040240824334782013-12-31T13:11:51.449+01:002013-12-31T13:11:51.449+01:00sprawdzę! obiecuję!sprawdzę! obiecuję!przynadzieihttps://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-32363491831343609042013-12-31T09:27:41.469+01:002013-12-31T09:27:41.469+01:00Co do Nesbo-to lepiej pozno niz wcale! ;) Swietna ...Co do Nesbo-to lepiej pozno niz wcale! ;) Swietna "Policja"!<br />Jesli chodzi o kryminaly i kobiety,to najlepsza dla mnie-choc nierowna-jest Yrsa Sigurdardottir.Gdy chodzi o czysta rozrywka,to odkryciem jest dla mnie Lee Child.<br />A inne? Podobala mi sie ksiazka "Podroz do krainy zekow" Margolina,<br />"Jakuck" Michala Ksiazka.Warto tez przeczytac "Dzis przyplynie krolowa" Macieja Wasielewskiego.To mocna rzecz!<br /> Najwazniejsze,to nie zamykac sie w jednym gatunku i nie podazac slepo za opiniami innych.Zycze wielu ciekawych odkryc w roku 2014!andrzejhttps://www.blogger.com/profile/11331186257261306070noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-55938778225607355162013-12-30T23:32:42.458+01:002013-12-30T23:32:42.458+01:00Chyba najbardziej utkwiła mi w pamięci trylogia &q...Chyba najbardziej utkwiła mi w pamięci trylogia "Zakręty losu".martucha180https://www.blogger.com/profile/13620236476754638492noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-27288686270160506672013-12-30T20:53:18.983+01:002013-12-30T20:53:18.983+01:00Faktycznie, kobiety piszą słabsze kryminały, ale.....Faktycznie, kobiety piszą słabsze kryminały, ale... Przeczytaj koniecznie "Ptasznika" Mo Hayder i daj znać jak Ci się ta książka podobała. :)AnnRKhttps://www.blogger.com/profile/09353203426579387041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-30606159804375240492013-12-30T20:18:04.546+01:002013-12-30T20:18:04.546+01:00Rzuciłam się zachłanne jak zwykle na podsumowania ...Rzuciłam się zachłanne jak zwykle na podsumowania u Ciebie. Na "Trociny" się zbieram. Po kilku wcześniejszych pozycjach Vargi (szczególnie Nagrobek z lastryko i Aleja Niepodległości) wiem, że warto. Nesbo miałam już kilka razy w ręku w pracowej biblio i teraz jak zachwalasz to pewnie prędzej czy później przeczytam. Zaczynam się nieco zwracać w kierunku kryminału. Póki co znam tylko Miłoszewskiego (dziś upolowałam Ziarno prawdy) Bezcenny straszny gniot. Aż mi się wierzyć nie chcę, że to ten sam autor, który napisał Uwikłanie czy prześwietny Domofon! Znam jeszcze Grzegorzewską i jej "Grób" wydany w tej samej serii co Świetlicki. Na Grossmana się czaje i oswajam z gabarytami książki.<br />Zbieram się do napisania podsumowania książkowego (nie ma mnie prawie w ogóle na blogu, ale staram się trochę odrodzić stąd nowy post). Będzie ciężko wybrać, bo w pierwszej selekcji nadal 30 książek jest na liście tych najważniejszych:) Tylko się cieszyć, bo to był zacny czytelniczo rok.papryczkahttps://www.blogger.com/profile/18360555336787950252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-43928247422097731832013-12-30T19:16:34.084+01:002013-12-30T19:16:34.084+01:00ooo kilka fajnych tytułów sobie notuję. Cherezińsk...ooo kilka fajnych tytułów sobie notuję. Cherezińska i Bruczkowski w planach na rok przyszły, Wegner pewnie też, Olczak-Roniker już przeczytana w ub. roku - świetna!przynadzieihttps://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-58396949854282227132013-12-30T19:14:26.950+01:002013-12-30T19:14:26.950+01:00jedną naprawdę trudno, z różnymi tytułami wiążą si...jedną naprawdę trudno, z różnymi tytułami wiążą się różne emocje. Card trochę powrót sentymentalny, ale Dick i Bradbury to nie tylko wspomnienia ale naprawdę wciąż świetna literatura. Co do Bator, starałem się swoje uwagi zastrzec w notce - generalnie za dużo i zbyt nachalnie.przynadzieihttps://www.blogger.com/profile/07380111168322328237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-40907936481310883052013-12-30T18:41:30.914+01:002013-12-30T18:41:30.914+01:00O, a mi się Bator podoba, niezależnie od nagrody ;...O, a mi się Bator podoba, niezależnie od nagrody ;-) Lema kocham i o nim staram się pisać ;P do Dicka pewnie kiedyś wrócę (miłość licealna), a Orson Scott Card to nazwisko, które średnio mnie pociągało.. Ale kto wie, może kiedyś sięgnę :-) Też doceniłam w tym roku reportaże, też doceniam Agorę :-) Ogółem widzę, że całkiem niezły rok mieliśmy oboje :-) Z całego 2013 nie potrafiłabym wybrać jednej najlepszej książki. Jest ich cała masa i pewnie pojawią się w moim podsumowaniu.. O ile znajdę czas, by je dokończyć :-)Katarzyna Sawickahttps://www.blogger.com/profile/03079214006180687007noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-684101085250650540.post-53584025185264642602013-12-30T18:12:37.833+01:002013-12-30T18:12:37.833+01:00No to znów się rozpiszę, bardzo lubię podsumowania...No to znów się rozpiszę, bardzo lubię podsumowania :). Pierwszy raz w życiu udało mi się zrobić listę wszystkich przeczytanych w danym roku książek, jestem z siebie dumna ;). Przeglądam ją sobie i wybieram te, które zrobiły na mnie szczególne wrażenie (choć niekoniecznie są to wielkie dzieła literackie ;), po prostu sprawiły mi dużą przyjemność albo były jakoś tam istotne dla mnie):<br />- Cykl Północna droga Elżbiety Cherezińskiej - X / XI wiek, Norwegia - pierwszy tom tak mnie wciągnął, ze po drugi biegłam truchcikiem do biblioteki, żeby zdążyć przed zamknięciem ;)<br />- "I będę żyć" J. Nielsen - na faktach - stacja na Antarktydzie odcięta od świata, lekarka, która dowiaduje się, że ma nowotwór. Powstał też film ze świetną jak zwykle Sarandon<br />- "Korczak - próba biografii" J. Olczak - Roniker, jak ona pięknie pisze... warto choćby dla samego języka<br />- "Makaron w sakwach" P. Strzeżysz - rowerowa podróż m.in. po Alasce (Alaska - muszę ją zobaczyć, takie założenie życiowe mam od lat). Udało mi się być na spotkaniu z autorem - nietuzinkowa postać, niezwykle skromny i ciekawy człowiek<br />- "Vaggi Varri. W tundrze Samów" Nacher, Styczyński - ważna dla mnie rzecz. Sapmi czyli Laponia widziana oczami podróżników - muzyków, botaników. Znalazłam w sobie miejsce na nowe doznania, nowe dźwięki i obrazy.<br />- "Pogranicza. Historia amerykańskiego Zachodu" Hine, Faragher. Dobra, wartka książka. Fajnie scala i porządkuje obraz Ameryki<br />- "Zakazana psychologia" cz 1 i 2 T. Witkowskiego. Kij w mrowisko świata nauki i psychologii. Trzeba być czujnym w czytaniu, rozważnym, ale otwiera oczy na wiele problemów.<br />- "Dostatek" Crummey. Ależ to "niewygodna" książka. Ma klimat, ma pomysł, ma niezły język, wszystko ma, co trzeba, ale nic nie ułatwia, dręczy i zapada w pamięć.<br />- Meekhan Wegnera. Że tak powiem: "łał!". Właśnie skończyłam "Niebo ze stali". Kawał dobrej rozrywki, rozpala wyobraźnię, do tej pory różne sceny przemykają mi przed oczami. <br />- "Kamień na kamieniu" W. Myśliwskiego. No, wielki jest i już. Ale "Kamień" wolę od "Ostatniego rozdania"<br />- "Czas na mnie. Opowieść o Maćku Kozłowskim" A. Kowalska. Przejmująca opowieść o wielkiej miłości i dobrym czlowieku. Wiem, że pewnie brzmi to banalnie, ale taka jest ta książka. Bardzo polecam.<br />- "Powrót niedoskonały" Bruczkowski. Po prostu fajna ksiązka :). Hattori - cudna postać!Kerstinhttps://www.blogger.com/profile/10815488273866716351noreply@blogger.com